Bliaronin reittiopas

[leaflet-image zoom=-6 source=http://northernrealms.net/images/blogi/bliaron_kartta.png]

[leaflet-marker x=-362 y=-80 sizex=120 sizey=23 iconurl=http://northernrealms.net/images/merkkienselitykset.png][/leaflet-marker]
[leaflet-marker x=-375 y=-115 sizex=40 sizey=40 iconurl=http://northernrealms.net/images/marker_crime.png]Rikollisia suunnitelmia
Mahdollisuuksia rikastua tai löytää arvokkaita aarteita. Usein kyseenalaisin keinoin. [/leaflet-marker]
[leaflet-marker x=-375 y=-95 sizex=40 sizey=40 iconurl=http://northernrealms.net/images/marker_hand.png]Mustakäsi
Tarina kytköksissä Mustakäsiin eli pahamaineisiin magian väärinkäyttäjiin ja demonien palvojiin.[/leaflet-marker]
[leaflet-marker x=-375 y=-135 sizex=40 sizey=40 iconurl=http://northernrealms.net/images/marker_clans.png]Klaanit ja alkuperäiskansat
Bliaronin erämaa-alueilla elää useita alkuperäiskansoja, joiden lauluperinne on säilönyt muinaisia salaisuuksia.[/leaflet-marker]
[leaflet-marker x=-355 y=-95 sizex=40 sizey=40 iconurl=http://northernrealms.net/images/marker_castle_thur.png]Sahen-linnoitus
Ruskea: Bliwonissa alueella toimivan, poliittisesti suuntautuneen Puvo Sahenin linnoitus.
Sininen: Sarasin ja Molemin alueella toimivan, magian tutkimukseen keskittyvän Volar Sahenin linnoitus.
Punainen: Horucin alueella toimivan, magian tiukkaan kontrollointiin keskittyvän Thur Sahenin linnoitus.
[/leaflet-marker]
[leaflet-marker x=-375 y=-175 sizex=40 sizey=40 iconurl=http://northernrealms.net/images/marker_fight.png]Uhkaavia tilanteita
Uhkaavia ja tulenarkoja tilanteita, joissa saattaa joutua tarttumaan aseisiin.[/leaflet-marker]
[leaflet-marker x=-355 y=-115 sizex=40 sizey=40 iconurl=http://northernrealms.net/images/marker_treasure.png]Aarteita tai taikaesineitä
Piilotettuja aarteita ja taikaesineitä.[/leaflet-marker]
[leaflet-marker x=-375 y=-155 sizex=40 sizey=40 iconurl=http://northernrealms.net/images/marker_kalthan.png]Kalthan-raunio
Muinaisen Kalthan-kansan kaupunkien tai temppeleiden raunioita. Tutkimattomista raunioista löytyy usein maagisia artefakteja ja tietoa muinaisesta magiasta. [/leaflet-marker]
[leaflet-marker x=-355 y=-135 sizex=40 sizey=40 iconurl=http://northernrealms.net/images/marker_people.png]Kohtaamisia
Tilanteita ja tapahtumia, jotka liittyvät sivistyneiden alueiden asukkaiden kulttuuriin, ongelmiin ja tunnettuihin henkilöihin. [/leaflet-marker]
[leaflet-marker x=-355 y=-155 sizex=40 sizey=40 iconurl=http://northernrealms.net/images/marker_kalthan2.png]Kalthan-mysteeri
Muinaisen Kalthan-kansaan liittyvä mysteeri tai tietoa Kalthaneista.[/leaflet-marker]
[leaflet-marker x=-355 y=-175 sizex=40 sizey=40 iconurl=http://northernrealms.net/images/marker_magic.png]Maaginen mysteeri
Magiaan ja henkiin liittyviä tilanteita, joissa on usein mahdollisuus oppia jotain uutta magiasta.[/leaflet-marker]

[leaflet-marker x=-208 y=-218 sizex=40 sizey=40 iconurl=http://northernrealms.net/images/marker_castle_puvo.png]Maagiopinnot alkavat!
Nuoret Puvo Sahenin maagikokelaat aloittavat opintonsa Moardon saarella Bambukodossa kevätpäiväntasauksen jälkeen, kun Lao-kuu on taivaalla suurimmillaan. Maagikoulun mestarit ovat alussa hieman pelottavia, mutta tulevat kahden vuoden opintojen aikana hyvin tutuiksi. Eivätpä nyt juuri aloittavat kokelaat taida tietää mitä on tulossa – heitä odottavat monenlaiset seikkailut merirosvojen aarteiden metsästyksestä Ide Jemin vapautumisyrityksiin, Ondrusin linnasta peräisin olevista salakuljettajista puhumattakaan! Vain vuodet näyttävät, ketkä oppilaista ovat aikanaan valmiita nousemaan Puvo Sahenin varsinaisiksi jäseniksi.[/leaflet-marker]

[leaflet-marker x=-200 y=-210 sizex=40 sizey=40 iconurl=http://northernrealms.net/images/marker_castle_puvo.png]Löyhää moraalia?
Gwathion Kaupunkiluostarin marmorinen pinta on köynnösten peittämä ja sen katot ovat aikoja sitten sammaloituneet. Elämämagiaa on kaupunkiluostarissa runsaammin kuin juuri missään yksittäisessä keskittymässä, ja se näkyy luostarin maagien taidoissa. Kun joku lähiseudun asukkaista haavoittuu tai sairastuu, on luostari paras paikka hakea apua.

Vaikka luostari on ollut jo pitkään Puvo Sahenin hallussa, useat Glarysen kulttilaiset tekevät sinne yhä pyhiinvaelluksia. Kaupunkilaisten keskuudessa huhutaan, että Puvo Sahenin parhailla parantajilla on edelleen salaisia kytköksiä Glarysen ylipapistoon, ja että Glarysen papeille maksetaan opeista ja palveluksista suuria palkkioita. Nyt Puvo Sahenin johtaja, elämämestari Gurat Ninborrat, on luvannut suuren palkkion sille, joka paljastaa kaupunkiluostarissa toimivat korruptoituneet Puvo Sahenin parantajat ja tuo magiaa harjoittavat Glarysen papit tuomiolle. Totuus luostarin tilanteesta paljastuu siis pian… vai kuinka?[/leaflet-marker]

[leaflet-marker x=-191 y=-162 sizex=40 sizey=40 iconurl=http://northernrealms.net/images/marker_castle_volar.png]Pohjapiirustus hukassa
Volar Sahenin hallussa olevasta Barudin linnakkeesta käsin kontrolloidaan eteläistä aroa ja Molemin sademetsää. Linnake on muovattu vaaleasta hiekkakivestä ja sen ympäristö on varsin karua. Linnakkeessa asuu pysyvästi kymmenkunta maagia, mutta palvelusväki ja vierailijat mukaanluettuna linnakkeessa ja sen ulkopuolisessa pikkukylässä majoittuu yleensä kerrallaan pari tusinaa henkeä. Vuoriston eteläosista virtaava pieni puro kuivuu ajoittain, mutta sen vettä säilötään aktiivisesti päälinnakkeen altaisiin. Kuivina kausina vettä saadaan myös haettua lihasvoimin vuoriston jäätiköltä.

Ajima Tunavel on Barudissa pysyvästi majoittuva kirjailijamaagi, ja hänen tehtävänään on myös huolehtia Barudin kirjastosta. Korkea-arvoisemmat maagit ovat suunnitelleet matkaa mystiseen muotoa muuttavaan Sinlein sokkeloon, ja Ajiman mielestä olisi ensisijaisen tärkeää saada ensin selville sokkelon pohjapiirustus, jonka ainoa kopio on säilössä Puvo Sahenilla Ningarin valtiollisissa arkistoissa. Hän on valmis maksamaan sievoisia summia pohjapiirustuksen hankkijalle.[/leaflet-marker]

[leaflet-marker x=-221 y=-83 sizex=40 sizey=40 iconurl=http://northernrealms.net/images/marker_castle_thur.png]Mestarin salaisuudet
Thur Sahenin korkea-arvoisen maagin Ashyr Sambovelin kartano Habis Criil sijoittuu aivan Tuhkarannan itäkärkeen. Sambovel tietää Hiljaisten kumpujen katakombeista enemmän kuin myöntää. Hän on jopa onnistunut vangitsemaan alueelta Kalthan-aaveen, valkoisen vaeltajan, joka toimi viestinviejänä Kalthan-raunioiden välillä. Thur Sahenin muut maagit ovat kiinnostuneet Sambovelin löydöistä, erityisesti valkoisen vaeltajan kuljettamasta viestistä. Sambovelilla on julma maine ja hänet tunnetaan myös laajalti tuhomagian mestarina. Löytyykö Thurin maagien joukoista riittävän rohkeita ja itsevarmoja yksilöitä kuulustelemaan itse mestari Sambovelia?[/leaflet-marker]

[leaflet-marker x=-214 y=-117 sizex=40 sizey=40 iconurl=http://northernrealms.net/images/marker_castle_thur.png]Rasaak Thurmen – Elementtien Piha
Thur Sahenin hallitseva linnoitus, joka oli ennen Sahenien jakautumista kaikkien Bliaronin maagien keskeisin linnoitus ja opinahjo. Linnoituksen muurit on kauttaaltaan vahvistettu monimutkaisella riimumagialla nykyisten aikojen mahtavimpien maagien toimesta. Osa linnoituksen muureista sisältää myös ilmeisesti aitoja Kalthanien aikaisia kirjoituksia. Rasaak Thurmenin holveissa säilytetään useita maailman arvokkaimmista magiaesineistä ja laajaa Kalthan-artefaktien kokoelmaa. Huhut kertovat myös, että koko Bliaronin maailman synty olisi jotenkin sidottu tähän paikkaan.

Linnoitusta ympäröivien huhujen ja kertomusten verkko houkuttelee luonnollisesti jatkuvasti erilaisia matkalaisia ja onnenonkijoita. Nähtäväksi jää, pääseekö kukaan ulkopuolinen koskaan perille epäluuloisten ja voimakkaiden Thur Sahenin maagien salaisuuksista vai odottaako heitä kohtalo linnoituksen kylmässä vankikopissa, Thur Sahenin vastahakoisena jäsenenä tai mikä vielä pahempaa, jahdattuna mustakätenä…[/leaflet-marker]

[leaflet-marker x=-105 y=-125 sizex=40 sizey=40 iconurl=http://northernrealms.net/images/marker_castle_volar.png]Henkien manipulointia
Klokk Uud on Volar Sahenin hallussa oleva Kalthan-temppeli, jonne tehdään ajoittain pyhiinvaelluksia. Alue on maagisesti aktiivinen, ja erityisesti riimumagia on poikkeuksellisen vahvaa. Ilmeisesti Klokk Uudiin saapuvat Ninican vuoriston henget ovat suoraa sukua Kalthanien magialle. Henkiä seuraamalla, niitä tutkimalla ja niille antautumalla voi vuoristo antaa henkilölle siunauksensa, ja näin maagin magiavoima voi kasvaa tuntuvasti. Sahenien oppien mukaan henkien palvonta on kuitenkin tuomittavaa demonismia. Joskus näin kaukana sivistyksestä ollaan valmiita taivuttamaan ohjenuoria tilanteeseen sopivammaksi.[/leaflet-marker]

[leaflet-marker x=-180 y=-100 sizex=40 sizey=40 iconurl=http://northernrealms.net/images/marker_castle_thur.png]Gartanonilainen koettelemus
Bomrinin kaupungin reunalla on kivinen kartanolinnoitus Halsak Thurmen. Linnakkeen maagit ovat noin vuoden ajan lisänneet tasaisesti Bomrinin verotusta. Kaupunkilaisten on parempi maksaa ja totella Thurin maagien käskyjä, sillä rangaistuksia jaetaan pienimmistäkin rikkeistä. Julkiset kuritukset ovat arkipäivää niille, jotka kamppailevat. Gartanonissa uskotaan, että elämä on koettelemus, josta pitää selvitä, joten pääosa kansasta näyttää hyväksyvän surkean kohtalonsa.[/leaflet-marker]

[leaflet-marker x=-218 y=-118 sizex=40 sizey=40 iconurl=http://northernrealms.net/images/marker_hand.png]Paennut mustakäsi
Aloittelevaa Thur Sahenin maagia vastaan on nostettu vakava syytös demonien palvonnasta. Hän ehti paeta, mutta on nyt etsintäkuulutettu pahamaineisena mustakätenä. Ryhmä Thur-maageja on määrätty löytämään karkulainen ja tuomaan tämä oikeuden eteen. Mutta miten nuori mustakäsi sai tietää, että hänet on paljastettu? Onko Carehosin maagien joukossa toinenkin petturi?[/leaflet-marker]

[leaflet-marker x=-250 y=-112 sizex=40 sizey=40 iconurl=http://northernrealms.net/images/marker_hand.png]Hylätty kylä
Tuhkarannikolta tunnetaan vuosia raunioituneena ollut kylä, joka ei syystä tai toisesta ole jäänyt nopeasti kasvavan mangroven valtaan. Kylä on palanut karrelle, jonka jälkeen se ei enää ole kelvannut metsän kasveille ja olennoille. Tuhon aiheuttajasta ei kuitenkaan ole tietoa. Lähikylissä kerrotaan useita erilaisia versioita kylän tuhoutumisesta. Kylän lähistöllä asuu lisäksi ilmeisesti eräs erakko, riimumagiamestari Pendo Jamo, joka tuntee kylän demonistisiin riitteihin liittyvän tarinan läpikotaisin.

Thur Sahen on todennut Pendo Jamon vaaralliseksi mustakädeksi, joka hyödyntää hylätyssä kylässä vallitsevaa tuhomagiaa. Todisteita väitteille ei juuri ole, mutta siitä huolimatta Thur Sahen maksaa Pendo Jamon kiinniottajille 80 hopearahan palkkion.[/leaflet-marker]

[leaflet-marker x=-265 y=-98 sizex=40 sizey=40 iconurl=http://northernrealms.net/images/marker_hand.png]Valintoja, valintoja…
Joukko magiakykyisiä nuoria herättää Thur Sahenin huomion asiaankuulumattomalla magialla. Heitä lähestyy kolme miestä:

Assyr Klamo, demonismia harjoittava mustakäsi, joka haluaa myydä nuorukaisten sielut Krimo-Devarai -demonille. Hän tekeytyy hyväntekijäksi, joka lupaa auttaa nuoret pois Thur Sahenin mustakäsisyytösten alta.

Timotei Ingnusias, vapaa sitoutumaton maagi, joka havaitsee Assyr Klamon ympärillä pyörivän pienen demonin. Timotei kokee velvollisuudekseen neuvoa nuorukaiset pois Thur Sahenin alueelta, mutta hän suhtautuu hyvin epäilevästi Assyriin.

Zabak Rumavel, Vylasin saarelta kotoisin oleva Thur Sahenin maagi, joka on erikoistunut lämpötilamagiaan. Zabak on alueella valtaa pitävä maagi, muttei erityisen voimakas. On hänen etujensa mukaista hoitaa nuorukaiset pois pelistä, mieluiten mustakäsinä roviolle.[/leaflet-marker]

[leaflet-marker x=-168 y=-115 sizex=40 sizey=40 iconurl=http://northernrealms.net/images/marker_hand.png]Onko täällä mustakäsiä?
Kaupungissa virkaa toimittava Janna-jumalattaren pappi Galdon on saanut taudin, jonka parantamiseen vaaditaan harvinaista kultaruokoa. Thur Sahenin maagi Rukda Ulpur on myös kuullut Galdonin sairaudesta ja uskoo, että elämämagian henkiä houkuttelevaa kultaruokoa tarvitaan myös demonististen rituaalien suorittamiseen. Rukda Ulpur varjostaa tiiviisti kaikkia epäilyttäviä henkilöitä.[/leaflet-marker]

[leaflet-marker x=-270 y=-130 sizex=40 sizey=40 iconurl=http://northernrealms.net/images/marker_hand.png]Valeparantaja
Vaeltava parantaja väittää olevansa Seriton luostarin nunna, mutta omaa selkeästi vielä näkökykynsä. Huijarinunna jättää jälkeensä sairauksia, kirouksia ja kuolemaa. Mihin hän oikein pyrkii elämämagian väärinkäytöksillään? Kuinka monen maanviljelijän on vielä kuoltava ennen kuin huijari saadaan kiinni? Miten huijari on oppinut käyttämään magiaa luodakseen näin voimakkaita sairauksia ja kirouksia?[/leaflet-marker]

[leaflet-marker x=-221 y=-185 sizex=40 sizey=40 iconurl=http://northernrealms.net/images/marker_fight.png]Loukattu metsänhenki
Bliwonin tärkein metallityöntekijöiden kaupunki on pulassa ja Ningarin vartiosto on luvannut palkkion sille, joka pystyy rauhoittamaan tilanteen. Gumon lähimetsien eläimet ovat käyneet aggressiivisiksi ja vallanneet alueen parhaan metallikaivoksen. Kaiken lisäksi alueelle on eksynyt muutama peikko. Eläimiä ohjaa erittäin vahva elämänhenki joka pyrkii palauttamaan metsäänsä tasapainon. Henki on ottanut valtavan kilpikonnan muodon.[/leaflet-marker]

[leaflet-marker x=-178 y=-182 sizex=40 sizey=40 iconurl=http://northernrealms.net/images/marker_fight.png]Corlothin Sola
Reitti Molemiin on juuri ja juuri kuljettavissa, mutta varsinkin silloin hankala, jos matkalla törmää Sarasista kotoisin oleviin nuorukaisiin. Illanvietto muuttuu helposti haastelusta painiksi ja sanojen mittelöstä täydeksi kaksinkamppailuksi. Toisaalta jos Sarasin soturille antaa kunnon vastuksen, saattaa hänestä saada elinikäisen ystävän.[/leaflet-marker]

[leaflet-marker x=-125 y=-110 sizex=40 sizey=40 iconurl=http://northernrealms.net/images/marker_fight.png]Kunnian menetys
Sarasin mieheksi ei tulla juomatta Tosanin lähteestä. Vuorikarhujen heimojen nuorten aikuistumisriitti menee kuitenkin pieleen, kun he löytävät paikalta Susien heimon soturin, joka on virtsannut lähteeseen. Pääseekö syyllinen karkuun ja onko hänellä tulevaisuutta vielä jossain päin Bliaronia? Voidaanko heimojen kunnia palauttaa?[/leaflet-marker]

[leaflet-marker x=-251 y=-183 sizex=40 sizey=40 iconurl=http://northernrealms.net/images/marker_fight.png]Ryöstöjä ja rytinää
Suolatien varrella olevan kaupungin portit on suljettu ja vartiotorneista katsotaan kulkijoita arvellen. Punaisen Härän klaani on asettanut leirin kaupungin ulkopuolelle. Suolakaravaaneja on viime päivinä ryöstelty julmalla tavalla. Syyllisiä ovat joko metsien niraga-laumat tai pelätty maantierosvoukseen siirtynyt Jada Muhmujafedin klaani. Todellisuudessa kaikkien pitäisi kuitenkin pelätä kolmea peikkoa, jotka ovat matkalla Maseliin pelaamaan rugbyn kaltaista Hrögh-urheilulajia. Maselissa sattumalta vieraileva Puvo Sahenin maagi on heikko, mutta juuri siksi kantaa mukanaan arvokasta riimukiveä, joka lämpeää voimakkaasti, kun lähistöllä on magiakykyisiä henkilöitä.[/leaflet-marker]

[leaflet-marker x=-180 y=-226 sizex=40 sizey=40 iconurl=http://northernrealms.net/images/marker_fight.png]Sotalaivoja havaittu
Parohin puolella sijaitseva rannikkokaupunki Gilatt on ainoa pysyvä asutus tällä alueella. Kaupunkia hallitsee rautaisella mutta kierolla otteella kuvernööri Coran. Gilatt on useille merirosvoille suotuisa satama ja kaupankäyntipaikka. Nyt tilanne on kuitenkin muuttumassa, koska kolme Bliwonin laivaston suurimpaa sotalaivaa on havaittu purjehtimassa kohti kaupunkia.[/leaflet-marker]

[leaflet-marker x=-207 y=-230 sizex=40 sizey=40 iconurl=http://northernrealms.net/images/marker_fight.png]Väärinkäsityksiä
Roturistiriidat räjähtävät käsiin jälleen: Muuan Kalith-nuorukainen on suutuksissaan ampunut nuolen korukauppiaan oveen. Kauppias vaatii Kalithin päätä vadille, kun taas nuorukainen kokee että kauppias on loukannut häntä ja paikallista luontoa syvästi tekemällä koruja paikallisesta kiiltävästä malmista, joka on Kalitheille pyhää. Tilannetta selvittämään palkataan nuori, mutta kyvykäs Puvo Sahenin viranomainen.[/leaflet-marker]

[leaflet-marker x=-96 y=-100 sizex=40 sizey=40 iconurl=http://northernrealms.net/images/marker_people.png]Volar Sahenin vakoojia!
Volar Sahenin vakoojat yrittävät soluttautua Artanin aatelisten joukkoon saadakseen todisteita Mustakäsien toiminnasta Artanissa. Artanin aatelismaagit taas eivät arvosta ylimääräistä urkkimista asioihinsa. Volarin ja Artanin välinen hiljainen rauhansopimus on uhattuna jos kumpikaan puoli onnistuu varomattomasti vahingoittamaan toista… liikaa.[/leaflet-marker]

[leaflet-marker x=-203 y=-220 sizex=40 sizey=40 iconurl=http://northernrealms.net/images/marker_people.png]Urkkijoita liikkeellä
Huhujen mukaan taulu “Shagonnathain syntymä” on houkutellut saarelle muutamia Volar Sahenin maageja. Alueella hallitseva Puvo Sahen on vastannut huhuihin lähettämällä paikalle Karman salamurh… siis tutkijoita.
[/leaflet-marker]

[leaflet-marker x=-209 y=-189 sizex=40 sizey=40 iconurl=http://northernrealms.net/images/marker_people.png]Poliittinen kahtiajako
Bliwonin hallinnon yhtenäisyys rakoilee, kun Bliwonin konsulaatin arkistoista viedään kansallisaarteiksi luettavia Kalthanien kirjoituksia Puvo Sahenin yksityisiin arkistoihin. Kansa ja konsulit ovat jakautuneet kahtia Magiamielisiin ja Kalthanien Perijöiksi itseään kutsuviin nationalisteihin. Nationalistit ajavat Puvo Sahenin erottamista valtion politiikasta, kun taas Sahenin kannattajille valtion omaisuus on käytännössä Puvo Sahenin omaisuutta.

Tähän liittyen:
Tavernoissa hämärähenkilöt palkkaavat kyvykkäitä seikkailijoita nappaamaan Kalthanien dokumentteja, joita siirretään Puvo Sahenin arkistoihin toiselle puolelle Bliwonia.

Poliittiset toimijat pyrkivät nolaamaan vastustajiansa levittämällä ilkeitä huhuja. Julkisesta nolaamisesta maksetaan myös sievoisia summia.

Ningarin vartiosto vangitsee Puvo Sahenin maagin kansallisten aarteiden varkauksista. Kuka antoi vartijoille käskyn?[/leaflet-marker]

[leaflet-marker x=-211 y=-187 sizex=40 sizey=40 iconurl=http://northernrealms.net/images/marker_people.png]Uuden akateemikon haasteet
Vasta Bambukodosta valmistunut maagi pyydetään luennoimaan Ningarin akatemiaan aiheesta “tiedon merkitys maanviljelyksessä”. Onko luento suuri menestys, vai loppuuko luennoijan ura vihaisiin huutoihin ja mädäntyneiden vihannesten heittelyyn? Maalta tulleet oppilaat eivät välttämättä ymmärrä sivistyksen termejä ja käytäntöjä. Olisiko käytännöllisempi tai maagisempi lähestymistapa parempi?[/leaflet-marker]

[leaflet-marker x=-225 y=-205 sizex=40 sizey=40 iconurl=http://northernrealms.net/images/marker_people.png]Ei ainoastaan krokotiileja
Prokrantis-krokotiilien laumaesiintyminen sumuaikaan hämmentää paikallisia. Puvo Sahen on rajannut alueen ulkopuolisilta “yleisön suojelemiseksi”. Onko suiston kätköihin piiloutunut muutakin kuin krokotiileja?[/leaflet-marker]

[leaflet-marker x=-190 y=-196 sizex=40 sizey=40 iconurl=http://northernrealms.net/images/marker_people.png]Tuholaiset vievät sadon!
Paikallisten pahat aavistukset osuivat oikeaan, sillä Tuholaisvuorilta saapuvat pilvet todella olivat lauma viljasadon tuhoavia heinäsirkkoja. Jos alueelle ei saada pian apua taitavilta maageilta, nähdään Luninin provinssissa tulevana talvena pahemman kerran nälkää![/leaflet-marker]

[leaflet-marker x=-200 y=-214 sizex=40 sizey=40 iconurl=http://northernrealms.net/images/marker_people.png]Muhkea Mamselli
Merimieskortteleiden pahamaineisimmassa kapakassa istuu yksin pöydässä vanha mies, joka hikoilee voimakkaasti ja naputtelee pöytää hermostuneesti sormillaan. Hänen nimensä on Ilyas ja hän uskoo, että Gwathion torille on saapunut nainen, jota hän ei ole tavannut vuosikymmeniin. Vanhaa miestä jännittää, koska hän ei tiedä mitä tapaaminen vuosikymmenien jälkeen aiheuttaisi. Hän kuvailee naisen muistikuviensa pohjalta – nuori, vaaleatukkainen kaunotar, pyöreät punaiset posket ja tuimat kulmakarvat. Lisäksi hänen pitäisi kantaa mukanaan valkoista jäniksenkäpälää muistona yhteisistä ajoista. Torilta löytyy todellakin tuntomerkkeihin sopiva valkoista jäniksenkäpälää kantava nuori kaunotar, mutta onkohan tämä kuitenkaan sama henkilö? Kuinka hän on pysynyt näin nuorena, kun Ilyas on samaan aikaan vanhentunut? Onko kyseessä elämää pidentävä taikuus vai onko kaunotar Ilyaksen etsimän naisen tytär?[/leaflet-marker]

[leaflet-marker x=-98 y=-99 sizex=40 sizey=40 iconurl=http://northernrealms.net/images/marker_people.png]Myrkkyviiniä jakelussa?
Artanissa kaiken myyminen on sallittua, mutta kun kaupungin kapakat alkavat täyttyä myrkytetystä Moardon saaren viinistä, on Artanin vartioston puututtava asiaan. Onko tämä vain huonoa pilaa, kilpailevien Artanin sukujen valtapeliä vai Sahenien sabotaasia?[/leaflet-marker]

[leaflet-marker x=-191 y=-190 sizex=40 sizey=40 iconurl=http://northernrealms.net/images/marker_people.png]Skandaali! Murha!
Luninin linnan rauha rikkoutuu, kun neuvoston puheenjohtaja Jakopi Kumnu löytyy surmattuna omasta huoneistostaan. Tutkimus osoittaa, että paikalla on käynyt tuntematon maagi. Olisko Thur tai Volar Sahenilla jotain tekemistä asian kanssa? Pitävätkö paikkansa huhut, joiden mukaan Jakopi Kumnu harjoitti salaisesti mustakäsien magiaa?[/leaflet-marker]

[leaflet-marker x=-278 y=-170 sizex=40 sizey=40 iconurl=http://northernrealms.net/images/marker_people.png]Uusi valtias
Kaupungin eliitti valmistautuu kaupungin hallitsijan, Toman Mejun, järjestämään vuosittaiseen keskikesän juhlaan. Toman alkaa olla jo vanha, ja kaikki odottavat hänen ilmoittavan juhlan lopuksi luopuvansa vallasta. Hänellä ei ole jälkeläisiä, joten jokainen aatelinen aikoo olla parhaimmillaan juhlissa ja päästä Tomanin suosioon.[/leaflet-marker]

[leaflet-marker x=-205 y=-214 sizex=40 sizey=40 iconurl=http://northernrealms.net/images/marker_crime.png]Lordi Ondrusin linna
Ondrusin linnaan saapuu valtiollinen kansleri, joka haluaa tarkistaa vuosittaisen kaupparaportin. Linnassa on melkoinen hässäkkä ennen kanslerin saapumista, koska kellareista löytyvät laittomat demonistiset esineet ja tullaamattomat tavarat täytyy äkkiä piilottaa. Erityisen arvokas on Qvenionissa valmistettu Cazen-kilpi), josta myös Puvo Sahen olisi varmasti kiinnostunut.[/leaflet-marker]

[leaflet-marker x=-188 y=-218 sizex=40 sizey=40 iconurl=http://northernrealms.net/images/marker_crime.png]Mahdoton varastaa
Bliwonin laivaston tukikohdassa säilytetään merkittävää kulta- ja jalokiviaarretta. Saari on tarkasti vartioitu, mutta Gwathiossa nykyisin asuva laivaston veteraani väittää, että tukikohtaan on myös salaisia vedenalaisia sisäänkäyntejä.[/leaflet-marker]

[leaflet-marker x=-203 y=-190 sizex=40 sizey=40 iconurl=http://northernrealms.net/images/marker_crime.png]Nibias Tom ryöstelee jälleen!
Jälleen yksi kauppias on joutunut törkeän ryöstön kohteeksi! Asialla on tuntomerkeistä päätellen ollut kuuluisa maantierosvo Nibias Tom. Räkäisen naurun saattelemana ryöstösaaliina vietiin satoja hopeamarkkoja ja Ningarissakin näytteillä ollut Galratin topaasi. Viimeiset havainnot kertovat rosvoseurueen suunnanneen pohjoiseen. Luninin neuvosto lupaa Nibias Tomin kiinni jäämiseen johtavista tiedoista 18 hopeamarkkaa.[/leaflet-marker]

[leaflet-marker x=-130 y=-156 sizex=40 sizey=40 iconurl=http://northernrealms.net/images/marker_crime.png]Uutta keikkaa pukkaa
Vanha merimieskonkari Hukkar etsii uutta miehistöä ja laivaa. Hän väittää tietävänsä milloin valtavan arvokasta kauppalastia kantava laiva, Artanin Piikki, on seilaamassa Zelesin ohi ja etsii sopivaa ryhmää rosvotakseen laivan. Konkarilla vain sattuu olemaan hieman huono maine eikä lainkaan omaa laivaa. Hän lupaa halukkaille suurta osuutta saaliista, jos he auttavat sekä laivan että miehistön kokoamisessa. Asialla on tietysti myös kiire, sillä laiva lähestyy nopeasti.[/leaflet-marker]

[leaflet-marker x=-210 y=-174 sizex=40 sizey=40 iconurl=http://northernrealms.net/images/marker_treasure.png]Härkäportin markkinapaikka
Härkäportin pohjoispäässä myydään päivästä toiseen klaanilaisten erikoisia käsitöitä ja vaihdetaan niitä Bliwonilaisiin metalliesineisiin. Erityisen kiinnostavaksi osoittautuu vanhan näköinen riipus, jonka keskeisenä osana on pölyn peittämä jalokivi, joka kauppiaan mukaan on shamaanilta saatu näkijän kivi. Tämä ostos on sellainen, joka aistii ostajista sen, kuka on lähdössä jännittävimmälle matkalle ja haluaa ehdottomasti sinne mukaan!

Härkäportin markkinoilta löytyy myös Ide Jemin luusta valmistettu Cazen-kirves, josta saa totisesti maksaa myös harvinaislaatuisen esineen hinnan (60 hopeaa tai neljä Danak-ratsua)! Kauppias väittää saaneensa kirveen eräältä klaanilaiselta, jonka pelasti kauppatieltä. Esineen valmistaminen vaatii harvinaislaatuista riimumagian osaamista, ja Bliwonista löytyy varmasti monta maagia, jotka olisivat kiinnostuneita esineen alkuperästä.[/leaflet-marker]

[leaflet-marker x=-285 y=-172 sizex=40 sizey=40 iconurl=http://northernrealms.net/images/marker_treasure.png]Klefoksen hauta
Cirilin suola-aavikon keskeltä nousee teräviä pilareita, jotka osoittautuvat muinaisten laivojen suolan peittämiksi mastoiksi. Haudasta löytyy vanhoja, arvokkaita Cirilin aseita ja muinaista Mehjefe-jumalaa kuvaavia veistoksia. Mehjefen voima kostuttaa veistosten pintaa, jos veistokset ovat vahvojen ja karaistuneiden sielujen käsissä. Suola-aavikolle eksyminen ei välttämättä koituisikaan vaeltajien kohtaloksi. Cirilissä tieto löydöstä nostattaisi kansanjuhlan, ja vahvistaisi Mehjefe-uskonnon asemaa edelleen, voiden jopa syöstä Cirilissä Toman Mejun suosikit vallasta.[/leaflet-marker]

[leaflet-marker x=-96 y=-98 sizex=40 sizey=40 iconurl=http://northernrealms.net/images/marker_treasure.png]Uskomaton huutokauppa
Riimuntuntija on kaupan! Artanin rikkain kauppias järjestää historiallisten esineiden huutokaupan ja yksi halutuimmista esineistä on Kalthan-artefakti Riimuntuntija, jonka käyttäjä pystyy avaamaan Kalthan-raunioita suojelevia riimulukkoja. Normaalisti näin arvokas maaginen esine olisi takavarikoitu Sahenien toimesta, mutta Artanissa niillä ei ole valtaa estää huutokauppaa. Epäilemättä kaikilla kolmella Sahenilla on kuitenkin omat salaiset lähettiläänsä huutokaupassa, tavoitteenaan ostaa hanska itselleen. Epäilemättä hanska tullaan myymään ennätyshintaan, eikä sen voittaja takuulla ole turvassa kotimatkallaan.[/leaflet-marker]

[leaflet-marker x=-189 y=-192 sizex=40 sizey=40 iconurl=http://northernrealms.net/images/marker_kalthan.png]Nuninkol
Järven pohjassa on tunnetusti Nuninkolin muinaiset Kalthan-rauniot, joiden tutkiminen vaatii helmensukeltajan keuhkoja tai elämämagian hallintaa. Vedenalainen tutkimusreissu on vaarallinen, mutta toisaalta rauniot ovat varsinkin syvemmältä hyvin säilyneet. Muinaiset kirjoitukset kertovat, että raunioiden syvyyksistä löytyy muinainen Kalthanien riimukoneisto, joka pystyy ammentamaan voimaa suoraan maailman ytimestä. Eräs raunioita tutkinut maagi väittää nähneensä syvällä mystisen valoseinän, joka hylki ympäriltään vettä.[/leaflet-marker]

[leaflet-marker x=-205 y=-75 sizex=40 sizey=40 iconurl=http://northernrealms.net/images/marker_kalthan.png]Unohtunut hautapaikka
Paikallisten pelkäämällä alueella kerrotaan olevan muinainen Kalthanien katakombi. Thur Sahen on lähettänyt tutkimusretkikunnan tutkimaan vanhaa hautapaikkaa ja etsimään Kalthanien aseita ja haarniskoja tai tietoa vanhasta magiasta. Onko kuitenkaan viisasta häiritä Kalthanien lepopaikkaa? Kuka tietää minkälaiset maagiset turvakeinot katakombeja suojelee?[/leaflet-marker]

[leaflet-marker x=-160 y=-170 sizex=40 sizey=40 iconurl=http://northernrealms.net/images/marker_kalthan.png]Okarh
Keskellä Molemin viidakkoa sijaitsee hyvin tiheä Farosin metsäalue, jota myös Molemin sydämeksi kutsutaan. Vuonna 958 seikkailija nimeltä Sioruin Orai löysi syvyyksistä Kalthanien ikivanhat Okarhin rauniot, ja niitä vartioimasta taikuuden muuttamia Gareja, joita hän kutsui Mahti-Gareiksi. Paikalliset viidakkokansat sanovat raunioiden olevan kirotut, ja he kutsuvat Mahti-Gareja metsänhengiksi. Raunioiden keskellä on Sioruin Orain tutkimusten mukaan Kalthanien riimukone, portaali, joka luo ympärilleen kaupungin kokoisen illuusion Kalthanien maailmasta. Illuusio sisältää paljon Saheneille arvokasta tietoa Kalthanien historiasta, Mahti-Garet ovat rohkeimmille eläintenkouluttajille älykkäitä lemmikkejä, ja Okarhin riimukirjoitukseen muuratut jalokivet sisältävät aistimagiaa vahvistavia riimukiviä.[/leaflet-marker]

[leaflet-marker x=-235 y=-158 sizex=40 sizey=40 iconurl=http://northernrealms.net/images/marker_kalthan.png]Koralen
Maagit ja varakkaan keräilijät ovat valmiita maksamaan suuria summia arolle hautautuneista Kalthan artefakteista. Koralen ilmestyy ja katoaa kuin kangastus, mutta jos sen onnistuu löytämään voi saada käsiinsä muun muassa legendaarisen kylmyyden sormuksen. Sen lisäksi sieltä voi löytää myös muita arvokkaita riimuesineitä.[/leaflet-marker]

[leaflet-marker x=-105 y=-155 sizex=40 sizey=40 iconurl=http://northernrealms.net/images/marker_kalthan.png]Ulupan
Lähes tuntemattomat Kalthan-rauniot, joista on lähinnä kertomuksia Molemin ja Zelesin alkuperäiskansojen keskuudessa. Ulupan rauniot ovat säilyneet poikkeuksellisen hyvin, ja niitä suojelee edelleenkin vahva monimutkainen Kalthanien ajan riimutaikuus. Muodostelma on pyöreä ja sen pienet ulokkeet ja sisennykset mukailevat taivaankannen rakennetta. Alkuperäiskansojen mukaan muinaiset jumalat pystyivät sen avulla hallitsemaan ympäröivää maata, luomaan vuoria ja järviä, sateita ja auringonpaistetta. Rakennelmassa on yksi selkeä sisäänkäynti, jota pitää paikoillaan ja lukittuna uskomattoman voimakas riimutaikuus. Oven aukaiseminen vaatisi oppineimmiltakin maageilta vuosien työtä – Kalthanien salaisten arvoitusten ratkaisua ja riimutekstien etsintää ympäri maailmaa.[/leaflet-marker]

[leaflet-marker x=-221 y=-140 sizex=40 sizey=40 iconurl=http://northernrealms.net/images/marker_clans.png]Vaeltavat klaanit
Suurelle arolle on ilmestynyt uusi voimakas klaani Rantakk, joka terrorisoi Carehosin ja Härkäportin välillä kulkevaa kauppareittiä, sekä muita aron klaaneja. Rantakkia johtaa Henkipuhuja, klaanien joukossa mainetta kerännyt shamaani. Henkipuhuja ennustaa tulevaa, näkee klaanilaisten sydämeen ja taivuttaa mahtavat luonnonhenget tahtonsa alle. Rantakk on uhka sekä kauppiaille että muille klaaneille, mutta pystyykö kukaan vastustamaan sen mahtia? Varsinkin kun muutkin klaanit ovat keskenään sodassa, eivätkä kauppiaat luota klaanilaisbarbaareihin.[/leaflet-marker]

[leaflet-marker x=-191 y=-147 sizex=40 sizey=40 iconurl=http://northernrealms.net/images/marker_clans.png]Kalthanien jälkeläisiä?
Suurta päätä muistuttavan kivimuodostelman luota löytyy merkkejä tulien pitämisestä, alkeellisia maalauksia ja uhrilahjoiksi annettua kuivaa lihaa, keppejä ja kiviä. Asiantuntijalle nämä merkit kertovat, että Aron Vartijalla käy heimolaisia, jotka maalauksien aiheesta päätellen palvovat Kalthanien tarustoa. Kalthan-riimuilla on kiveen kirjoitettu “Jonaan taivaat!”, mikä viittaa siihen, että heimolaisilla on tietoa kadonneesta Jonaa-kaupungista.[/leaflet-marker]

[leaflet-marker x=-169 y=-138 sizex=40 sizey=40 iconurl=http://northernrealms.net/images/marker_kalthan2.png]Valomuurin arvoitus
Säännöllisen muotoinen ja tasapintainen kivirakennelma kohoaa maasta keskellä Sarasin ylänköä kymmenen metrin korkeuteen. Aamuauringon valossa muuri kiiltää voimakkaasti ja öisin sen pinnassa on nähtävillä tasainen hohka. Paikallisten perinnetarinoiden mukaan valomuuri on kirottu, ja paikalliset välttävätkin aluetta huolellisesti. Tenefin valomuuri on Volar Sahenin aktiivisesti tutkima kohde, ja se mainitaan muutamissa Kalthanien muistiinpanoissa tärkeänä, mutta jokseenkin synkän historian omaavana paikkana. Suurin osa teksteistä on kuitenkin tuhoutunut ja on siis arvoitus, mikä merkitys Tenefin valomuuriin liittyy. Sonata-kivi (lue Sonatan Hehku) loistaa valomuurilla voimakkaammin kuin missään muualla.[/leaflet-marker]

[leaflet-marker x=-110 y=-130 sizex=40 sizey=40 iconurl=http://northernrealms.net/images/marker_kalthan2.png]Shamanistisia menoja
Lohikäärmekultin pyhä paikka, pyöreä tasanne, jonka keskellä on korkea kivinen monoliitti. Aina Monei-kuun loistaessa kirkkaimmillaan kultin shamaanit vaeltavat paikalle, jotta voisivat kommunikoida pyhän lohikäärmeen kanssa. Volar Sahenin linnoitus Klokk Uudissa asettaa turvallisuusongelmia, sillä menot sisältävät maagisiakin piirteitä. Magian luonnetta ymmärtävä voisi havaita myös yhteyden Monei-kuun ja Liardovakin monoliittikiven maagisen aktiivisuuden välillä. Sopiva maaginen loitsu voi toimia avaimena monoliitin magialle ja avata maagisen väylän Monei-kuuhun asti. Kalthanit saivat monoliittikivien avulla energiaa massiivisiin maailmanmuokkausloitsuihinsa, ja Liardovakin kiven aktivoituminen mahdollistaa Ninican alla sijaitsevan massiivisen riimukoneiston käynnistämisen. Liardovakin kivi toimii aktivoituneena karkeasti +10 TRP:n voimakkuuksisena riimukivenä. Aktivoitumattomana se antaa täyden Monein aikaan +1 TRP loitsuihin.[/leaflet-marker]

[leaflet-marker x=-90 y=-115 sizex=40 sizey=40 iconurl=http://northernrealms.net/images/marker_kalthan2.png]Jumalten majakka
Jumalten majakka on suurehko kivimuodostelma, josta hohtaa merelle öisin punertava kajo. Merimiehille majakkka on tunnettu maastonmerkki. Paikka sijaitsee niin korkealla vuoren rinteellä, että sinne pääseminen vaatii äärimmäistä kiipeilytaitoa, lentävien olentojen apua tai vahvoja maagisia kykyjä. Paikan merkitys on Saheneille tuntematon, mutta majakalla on varmasti jokin yhteys Liardovakin kiveen. Jos Liardovakin kivi aktivoituu, alkaa myös Jumalten majakka loistaa silmiinpistävän kirkkaasti ja majakan sisälle syntyy mystinen portaali Ninican riimukoneiston ylläpitämään maagiseen maailmaan. Kalthanien tarustosta löytyy merkintöjä massivisesta riimukoneesta, jonka voimakkuus ylitti maailmojen rajat ja vei koko maailman Kaaoksen aikoihin.[/leaflet-marker]

[leaflet-marker x=-200 y=-220 sizex=40 sizey=40 iconurl=http://northernrealms.net/images/marker_magic.png]Shagonnathain syntymä
Echen-munkkien kultainen luostari on houkutellut paikalle nuoria, jotka haluavat pyrkiä Echenin munkeiksi. Kokelailta vaaditaan syvää historian tuntemusta, ja tarkkaa kultaisen luostarin taulujen tutkimusta. Kuuluisin taulu, Shagonnathain syntymä, viittaa muinaisen jumalan syntymään ja maailman alkuun. Sanotaan, että valitut sielut voivat sitä tutkimalla päästä yhteyteen itse Shagonnathain kanssa. On jopa kerrottu Shagonnathain pyytävän ihailijoiltaan palveluksia, jotka vaativat sukeltamista syvälle maailman Kalthan-raunioihin. Taulu on niin kaunis, että sen ympärillä on erittäin vahva Aistimagian aura.[/leaflet-marker]

[leaflet-marker x=-152 y=-100 sizex=40 sizey=40 iconurl=http://northernrealms.net/images/marker_magic.png]Uudenlaista elämää
Rämeelle on ilmestynyt useita uusia eläin- ja kasvilajeja. Volar Sahen on lähettänyt pienen joukon jäseniään tutkimusretkelle kartoittamaan uudet eliöt ja samalla selvittämään mitä rämeellä oikein on meneillään. Paikalliset kertovat, että alueella on nähty vaelteleva Ide Jem. Kyse tuskin on vain oudosta luonnonilmiöstä – onko magian verkko revennyt täysin?[/leaflet-marker]

[leaflet-marker x=-255 y=-106 sizex=40 sizey=40 iconurl=http://northernrealms.net/images/marker_clans.png]Hokepo
Tuhkarannikolla on useita Hokepon kaltaisia pieniä kyliä, joissa tuhkasateiden ja mangroveviidakon keskeltä tulevat seikkailijat voivat hetken hengähtää. Hokepon kylälle ominaista on erityislaatuinen aikuistumisriitti, jossa kylän nuoret lähtevät joukoittain uhmaamaan meren aaltoja perinteisillä kanooteilla. Kylässä uskotaan, että massiivisten aaltojen alla elää viisaita jättimäisiä olentoja, jotka tietävät meren ja elämän salaisuudet läpikotaisin. Tarinat ovat kantautuneet Hokeposta jopa Bliwoniin saakka – väittipä Luninissa käydessään muuan nuori nainen vaeltaneensa meren syvyyksistä salaperäisen meriolentojen maailman läpi aina niin pitkään, että oli löytänyt itsensä Omourat-joen pohjasta![/leaflet-marker]

[leaflet-marker x=-330 y=-230 sizex=40 sizey=40 iconurl=http://northernrealms.net/images/marker_magic.png]Gorun Maailmanhauta
Jauronin rannikolla kalastajat uneksivat Nerocan Maailmanhaudasta. Monet unen näkijät kertovat samanlaisia tarinoita Kalthanien tuhoamasta kansasta, joka pakeni Gorunin saarelle. Neitu-nimellä tunnettu kansa harjoitti vahvaa unimagiaa jota Kalthanit eivät ikinä oppineet ja siten pelkäsivät. Jos se samainen magia pystyy vielä vaikuttamaan Jauroniin asti, täytyy Neitujen olla vieläkin hengissä. Magia joka pystyy hämärtämään todellisuuden ja unen rajoja lienee tutkimisen arvoista jos vain uskaltaa matkata pitkän merimatkan Goruniin.[/leaflet-marker]

[leaflet-marker x=-142 y=-177 sizex=40 sizey=40 iconurl=http://northernrealms.net/images/marker_magic.png]Korab
Suuren veden täyttämän kraaterin reunoille rakentunut kaupunki on alkeellinen, mutta vehreä ja paratiisimainen. Kraaterin seinämät nousevat lähes suoraan merestä ylös, ja seinämien pieniin notkelmiin ja epätasaisuuksiin on kiinnitetty käytännössä koko Korabin kaupunki. Ylhäältä tulevat purot tuovat saataville aina raikasta juomavettä. Korabissa majailee Longotin tapaan merirosvoja, ja kaupungissa asuu ajoittain muutamia Volar Sahenin maageja. Kraaterissa on voimakas materiamagian, aistimagian ja ajatusmagian keskus. Paikallisten mukaan syvyyksiä hallitsee suuri avaruuden henki. Muutamat Volar Sahenin tutkijat ovat päätelleet, että syvyyksissä asuu joko yksi tai useampia voimakkaita Ide Jemejä. Hurjimmat arviot epäilevät, että syvyyksissä on aidon Uentan Jemin eli lohikäärmeen muna.[/leaflet-marker]

[leaflet-marker x=-60 y=-205 sizex=40 sizey=40 iconurl=http://northernrealms.net/images/marker_magic.png]Rauhaa ja rakkautta
Minrathin luostari on Awysuke-kultin keskus, jossa arvovaltaisimmat jäsenet viettävät aikaansa suljettujen ovien takana meditoiden ja rauhaa etsien. Sielujen tasavertaisuus ja muiden ihmisten hyväntahtoinen kohtelu ovat keskeisiä arvoja Awysuken palvojille.

Yksi Shaguniin liittyvä legenda kertoo lohikäärmestä, Uentan Jem Shagunnatanista, jonka väitetään lentävän itäisten merien yllä. Saarea säännöllisesti piinaavia hurrikaaneja pidetään Awysuken kultissa merkkinä Shagunnatanin suuttumuksesta, ja hurrikaaneista on pidetty luostarissa kirjaa jo satojen vuosien ajan. Maagi nimeltä Tulduk Ramos on jo vuosien ajan tutkinut Uentan Jemien legendoja, ja vedonnut useisiin Awysuken pappeihin, jotta pääsisi Minrathin luostariin tutkimaan arkistotietoja Shagunnatanista.[/leaflet-marker]

[leaflet-marker x=-50 y=-215 sizex=40 sizey=40 iconurl=http://northernrealms.net/images/marker_treasure.png]Kadonneen kansan aarteet
Saareen liittyy myös legenda muinaisista merenkävijöistä, jotka käyttivät Shagunia viimeisenä välisatamana ennen purjehtimistaan itään. Muinaisesta kansasta löytyy saarelta useita jäänteitä – seinämaalauksia, kivirakennelmia ja maahan hautautuneita arvoesineitä, joista osalla voisi olla jopa merkittävää myyntiarvoa![/leaflet-marker]

[leaflet-marker x=-267 y=-65 sizex=40 sizey=40 iconurl=http://northernrealms.net/images/marker_magic.png]Uinuva Devarai
Vylaksen saarella sijaitsee kuusi aktiivista tulivuorta, joista yksi, Vylas, on selkeästi muita suurempi. Vylas purkautuu käytännössä jatkuvasti, mutta viime aikoina se on jyrissyt ja sylkenyt sulaa laavaa uhkaavan arvaamattomasti. Volar Sahenin tutkijat ovat kiinnostuneita myyttisistä voimista, jotka toimivat tulivuoren sisällä, mutta toistaiseksi kukaan ei ole ollut riittävän rohkea kurkistamaan suoraan tulivuoren syvyyksiin. Tarinat kertovat, että vuoren ytimessä uinuu Devarai – kaikkien tuhohenkien äiti.[/leaflet-marker]

[leaflet-marker x=-290 y=-110 sizex=40 sizey=40 iconurl=http://northernrealms.net/images/marker_magic.png]Halrondin temppeli
Etäinen ja asumaton Rimmorin vuono on pääosin täyttä erämaata, mutta korkealla erään vuoren huipulla voi hyvällä säällä nähdä kultaisesti kimmeltävän temppelin, jossa muutamat harvat ja valitut saavat opiskella magiaa mestari Halrondin opeissa. Kurinalaisuus ja järjestelmällisyys ovat hyveitä, joita Halrond painottaa, ja vaatii ennen kuin tutustuttaa oppilaansa ulottuvuusmatkailun saloihin.[/leaflet-marker]

[leaflet-marker x=-310 y=-107 sizex=40 sizey=40 iconurl=http://northernrealms.net/images/marker_magic.png]Asuttamaton saari
Vuoren rinteeltä herää seikkailija, joka ei muista nimeään eikä tunnista ympäristöään. Ympäröivä luonto näyttää olevan täysin koskematonta luontoa, ja kaukaisuudessa meren toisella puolella siintää valtava vuoristoinen manner. Matka kotiin tulee olemaan täynnä kohtaamisia outojen eläinten, kasvien ja kimmeltävien luonnonhenkien kanssa. Tietävätkö henget mitään kulkijan historiasta? Mikä vuosi nyt edes on? Onko saaressa kuitenkin jotain tuttua?[/leaflet-marker]

[leaflet-marker x=-300 y=-135 sizex=40 sizey=40 iconurl=http://northernrealms.net/images/marker_clans.png]Samoojalegendat
Renokin kylässä kerrotaan iltaisin satuja ulkomaailmasta, jonne legendaariset Renokin samoojat, kutenVaaja Elm ja Pop Kuelum ovat aikoinaan tehneet vaelluksia. Miesmuistiin ei kukaan kuitenkaan ole uskaltanut lähteä ylittämään Mustia Vuoria. Renokissa on kuitenkin ollut viime aikoina kulkutautia, johon ei ole löytynyt parannusta ja kylän nuoret ovat tämän vuoksi etsineet apua muinaisilta kivipaasilta, joiden kerrotaan olevan yhteydessä muinaisiin jumaliin. Yllätyksekseen nuorukaisten rukouksiin on vastattu, ja kivipaasilla he näkevät näyn, joka käskee heitä matkaamaan itään vuorten yli kohti Seriton luostaria. Matka tulee olemaan pitkä ja vaarallinen. Apua voisi saada myös kylän vanhimmilta, jotka vielä muistavat tarkkaan legendat Renokin sankareista – Vaaja Elmistä ja Pop Kuelumista.[/leaflet-marker]

[leaflet-marker x=-320 y=-130 sizex=40 sizey=40 iconurl=http://northernrealms.net/images/marker_hand.png]Sielujen kamppailuja
Sivistyksestä etäällä olevalla Soporin saarella elää rauhassa pieni, mutta voimakas, mustakäsi Xevin johtama demoninpalvojien kultti. Saarella on luontaisesti vahva luonnonhenkien kanta, jota kulttilaiset hyödyntävät sitomalla henkien voimaa itseensä rituaalien avulla. Toiminta olisi sivistyksen alueilla syvästi tuomittavaa demonismia, mutta koska Sopor sijaitsee niin etäällä mistään muusta asutuksesta, ei heidän toiminta herätä juurikaan huomiota. Magian voimakkuus on vetänyt kuitenkin luokseen meren syvyyksistä ikivanhan jättikalmarin, jonka sielu tutkii saaren asukkaita kiinnostuneena. Sidotaanko kalmarin voimakas sielu osaksi demonisteja, vai imeekö jättikalmarin sielu saaren asukkaiden mielet itseensä vieden heidät pysyvästi meren syvyyksiin?[/leaflet-marker]

[leaflet-marker x=-309 y=-166 sizex=40 sizey=40 iconurl=http://northernrealms.net/images/marker_people.png]Tulenarkaa kumppanuutta
Pieni kalastajayhteisö on varuillaan, kun rannikolle saapuu laivan mukana kaksi toisilleen kyräilevää maagia. Volar ja Puvo Sahen eivät juuri tee yhteistyötä, mutta etäisillä seuduilla maaginen konflikti voisi koitua molempia maagien kohtaloksi. Nagon saarelta on kuitenkin paljastunut maasta outo riimukaiverrettu obeliski, joka hohkaa hennosti kaikissa sateenkaaren väreissä. Artefakti sisältää massiivisia voimia, mutta se vaatii aktivoituakseen molempien maagien kantamia riimuavaimia. Yhteistyö voi kantaa hedelmää, mutta se vaatii luottamusta, jota toistaiseksi on varsin vähän. Tilannetta ei helpota se, että tutkimuksen alkuvaiheilla saarelle saapuu myös Thur Sahenin maagi, joka väittää tietävänsä jotain välttämätöntä koko laitoksen toiminnasta.[/leaflet-marker]

[leaflet-marker x=-260 y=-155 sizex=40 sizey=40 iconurl=http://northernrealms.net/images/marker_fight.png]Mangras-peikkopää
Mangras on muinainen vuoreen hakattu peikkoasumus, jonka Sahen puhdisti ja valtasi yli sata vuotta sitten. Nykyisin Mangrasissa toimii merkittävä Volar Sahenin linnoitus. Peikkojen muisti ei tavallisesti ole pitkä, mutta vaisto on ajanut peikkoshamaani Flubgubin joukkoinensa Mangrasin luo, mukanaan valtava kiukkusauva, jonka avulla hän aikoo vallata sukunsa kodin takaisin itselleen. Maageille tulee olemaan yllätys, että tavallisesti maagisesti kyvyttömiä peikkoja suojeleekin nyt luontainen peikkojen vihan nostattama tuhomagia.[/leaflet-marker]